Ramy kompetencyjne EMCC

Podstawowe 8 kompetencji coacha według EMCC
1. Samoświadomość
Wykazywanie świadomości własnych wartości, przekonań i zacho- wań; rozpoznawanie, w jaki sposób wpływa to na pracę, i wyko- rzystywanie tej samoświadomości w skutecznym osiąganiu celów klienta i, jeśli dotyczy, sponsora.
2. Zaangażowanie w samodoskonalenie
Zgłębianie i doskonalenie standardów pracy i dbanie o reputację zawodu.
3. Zarządzanie warunkami umowy
Określanie oczekiwań i granic kontraktu mentoringu/coachingu oraz wdrażanie jego postanowień w relacji z klientem i, jeśli do- tyczy, ze sponsorem.
4. Budowanie relacji
Umiejętne budowanie i podtrzymywanie relacji z klientem i, jeśli dotyczy, ze sponsorem.
5. Tworzenie przestrzeni dla wglądu i wiedzy
Pracowanie z klientem i sponsorem nad pogłębianiem wglądu i wiedzy.
6. Ukierunkowanie na działanie i wynik
Stosowanie odpowiedniego podejścia i wykorzystywanie umiejęt- ności w celu wsparcia klienta w dokonywaniu pożądanych zmian.
7. Wykorzystywanie modeli i technik
Wykorzystanie modeli i narzędzi, technik i pomysłów wykraczają- cych poza podstawowe umiejętności komunikacyjne w celu po- głębienia wglądu i wiedzy.
8. Ewaluacja
Gromadzenie informacji na temat skuteczności własnej praktyki i przyczynianie się do stworzenia kultury oceny efektów.