Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce
Marka osobista
Marka osobista to obecnie ważny element budujący zaufanie, rozpoznawalność oraz reputację, który wspiera realizację celów biznesowych. O jej sile decyduje nie tylko strategiczne podejście do jej tworzenia, lecz także autentyczność i spójne komunikowanie w przestrzeni on-line i off-line.
Niezależnie od tego, czy pracujemy na etacie, czy prowadzimy własną firmę, powinniśmy zadbać o swój wizerunek w sieci i w realnym życiu. Za tym zdaniem stoją też badania. Przytacza je w swojej książce „Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce” Angelika Chimkowska. Autorka specjalizuje się w tworzeniu strategii marek i sprzedaży on-line. W tej książce pokazuje, jak wykorzystać siłę marki osobistej w marketingu, sprzedaży czy pozyskiwaniu wartościowych pracowników oraz angażowaniu rozproszonych zespołów.
Marka osobista ma wpływ na sukcesy zawodowe
Warto w tym miejscu przytoczyć słowa Warrena Buffetta, mówiące o tym, że „Potrzeba 20 lat, żeby zbudować dobrą reputację, a tylko 5 minut, żeby ją zniszczyć”. To najlepiej obrazuje, jak ważny, a jednocześnie kruchy może być nasz wizerunek. Z drugiej strony to on decyduje o tym, w jaki sposób jesteśmy odbierani. Czy jesteśmy wiarygodni w oczach klientów, którzy przychodzą do nas na coaching, mentoring, superwizję. W zawodzie coacha silna marka osobista to podstawa.
Dzięki lekturze tej książki:
- nauczysz się strategicznie planować i krok po kroku budować silną markę osobistą
- zdiagnozujesz swoją unikalną osobowość marki osobistej
- dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy na profilach osobistych w social mediach
- zaplanujesz skuteczną komunikację marki osobistej w 100% skoncentrowaną na twoim odbiorcy
- poznasz 10 kroków pozwalających stworzyć profesjonalny profil na Linkedin
- dowiesz się, jakie trendy modowe wspierają nasz biznesowy wizerunek i powodują, że jesteśmy postrzegani jako autentyczni i spójni
- zgłębisz zasady netykiety i przeciwdziałania kryzysom wizerunkowym w internecie
- dowiesz się, jak właściwie reagować na krytykę i hejt w internecie
- poznasz przydatne programy i aplikacje, które ułatwiają działania z zakresu personal brandingu w codzienności biznesowej.
Liderzy budują swój wizerunek
Książka zawiera też wypowiedzi wielu liderów, m.in.:
- Jacka Santorskiego, twórcy Akademii Psychologii Przywództwa
- Jowity Michalskiej, założycielki Digital University
- Marka Kamińskiego, innowatora, filozofa i podróżnika ekstremalnego
- Dominiki Bettman, ekonomistki, prezeski Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Ci liderzy mówią o korzyściach i konsekwencjach aktywności w mediach społecznościowych czy najczęściej powtarzanych bzdurach dotyczących silnej marki osobistej w biznesie. Warto skorzystać z ich doświadczeń i wiedzy.
Kroki w stronę silnej marki osobistej
Książka „Autentyczny personal branding” nie tylko pozwoli Ci na zbudowanie własnej marki, ale również pokaże, jak zrobić to w zgodzie z wyznawanymi wartościami. Dowiesz się z niej również:
- czym jest autentyczna i spójna komunikacja w biznesie
- od czego zacząć budowanie przywództwa na bazie swoich mocnych stron
- jak umiejętnie wywierać pozytywny wpływ przez swoją aktywność w internecie i social mediach.
O autentyczności Jowita Michalska mówi tak:
Im więcej w naszym świecie obłudy, zakłamania, manipulacji i gry pozorów – tym większe rodzi się w nas zapotrzebowanie na wiarygodność, autentyczność i prawdę. Dotyczy to także liderów biznesu oraz ich przedsięwzięć. Marka osobista i marka firmy podlegają temu samemu prawu – mówi ono, że aby móc pozwolić sobie na autentyczność, na bycie sobą, trzeba być kimś. A to wymaga spójności, integralności wewnętrznej i uczciwości wobec innych, która zaczyna się od uczciwości wobec siebie. Do tego potrzeba jednak refleksji: nad sobą, nad swoją marką osobistą i nad marką własnej firmy.
W tym miejscu warto również dodać, że w zawodzie coacha kluczowe jest opieranie swoich działań na kodeksie etycznym. To jeden z elementów budowania swojej marki.
O autorce
Angelika Chimkowska jest strategiem silnych marek. Specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social selling. Autorka dwóch książek: „Psychologia zmiany w życiu i biznesie” oraz „Silna Marka na Linkedin, czyli social selling w praktyce”. Współautorka „Biblii e-biznesu 3.0″. Absolwentka Executive MBA, SGH oraz UW. Mówczyni na wielu prestiżowych konferencjach, w tym Pulsie Biznesu, Europejskim Forum Gospodarczym czy TEDx. Wykłada m.in. na studiach MBA na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz w Collegium Civitas. Wymieniona przez „Forbes” wśród 25 mistrzyń polskiego Linkedin 2021.
Wydawnictwo: MT Biznes, cena 54,90 zł.